تبلیغات
عصرانتظار - رسانه ملی و کارشناسان جدید اقتصادی

 اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

یکشنبه 21 مهر 1387

رسانه ملی و کارشناسان جدید اقتصادی

   نوشته شده توسط: محمد مهدی پوینده    نوع مطلب :سیاسی ،اقتصادی ،رسانه ،

بنام یکتا آفریدگار هستی

رسانه ملی و کارشناسان جدید اقتصادی

 

این روزها با گسترش بحران مالی و پولی در آمریکا و اروپا بویژه پس از جمعه سیاه بازارهای بورس (10اکتبر) اغلب رسانه های خبری و تحلیلی بخش عمده ای از اخبار و گزارش های خود را به این بحران فراگیر اختصاص داده اند. کاهش ارزش سهام در بازار نیویورک به میزان 5/18 درصد، در لندن بالغ بر 21 درصد، در فرانکفورت حدود 22 درصد و توکیو حدود 24 درصد موجب بروز بحرانی شده است که بعد از سال 1929 بی سابقه است!

صدا و سیمای ج.ا.ایران نیز به همین بهانه دیروز، شنبه 20مهرماه87 گزارش های خبری و گفتگوهای ویژه ای در این خصوص تهیه و پخش نمود. جدا از محتوا و کیفیت این برنامه ها، نحوه انتخاب کارشناسان این برنامه های تخصصی در هاله ای از ابهام قرار دارد!

به عنوان مثال، برنامه "45 دقیقه" شبکه خبر با حضور «دکتر محسن رضایی» روی آنتن رفت و برنامه "گفتگوی ویژه" شبکه دوم سیما نیز از «دکتر حسن مرادی» دعوت به عمل آورده بود! جالب اینجاست که دکتر مرادی، نماینده مردم فهیم اراک در مجلس هفتم نیز دارای مدرک دکترای حقوق بین الملل (حقوق تجارت) هستند که هیچ ربطی به موضوع مورد بررسی، یعنی ابعاد بحران اقتصادی آمریکا ندارند!

بخش عمده‌ی اظهار نظرات این دو شخصیت محترم سیاسی نیز تکرار اخبار منعکس شده در رسانه ها بود و تحلیل جامع یا جدیدی نیز در این گفتگوها مطرح نشد! مشخص نیست که علیرغم وجود کارشناسان خبره‌ی اقتصادی در کشور، چرا رسانه ملی در چنین برنامه‌های اقتصادی، از چهره‌های سیاسی جهت بررسی مهمترین بحران اقتصادی دنیا دعوت کرده است در حالی که مهمانان مذکور سیما، هیچ سابقه اجرایی در امور اقتصادی در کارنامه خود ندارند!!!؟

این سوال زمانی جدی‌تر می‌شود که نقش تأثیرگذار و بی‌بدیل رسانه ملی را در معرفی و چهره‌سازی اشخاص به یاد داشته باشیم!


برچسب ها: صدا و سیما ، ایالات متحده آمریكا ،